Vilket varumärke är jag?

I geografi fick vi i uppgit att vi skulle jämföra oss själva med ett varumärke, ett varumärke som vi tycker vår personlighet är mest lik. Därefter skulle vi besvara frågan, varför det inte är bra att jämföra sig själv med ett varumärke.

Om jag skulle jämföra mig själv med ett varumärke så skulle jag tro att jag är mest lik svanen.
                                                                            Varumärket svanen 
Vi alla vet ju vad svanen står för, miljövänlighet. Jag älskar naturen och vistas i en skog en vacker dag ger mig nya krafter att orka med allt som man ska göra i vardagen, skola, familj o.s.v. Jag tycker att det är oerhört viktigt att vi värnar om vår miljö, det är ju trots allt det som vi vistas i varje dag och vem vill bo i en unken och trist miljö. Vi alla vill väl att det ska blomma överallt, finnas kvittrande fåglar, finnas skog och vattendrag, på sommaren ska det inte regna en massa utan vara solsken nästan varje dag och på vintern ska det snöa, massa, på marken ska det ligga ett tjockt vintertäcke som inte direkt omvandlas till avskyvärd slask som bara blöter ner fötterna. Så här kommer det inte vara om vi inte värnar om vår omgivning. Om vi fortsätter att bespruta alla grödorna så kommer det fortfarande finnas förgiftade vattendrag. Köp ekologiskt istället, som jag. Eftersom svanen står för allt det där miljövänliga och att saker och ting är återanvändbart och jag älskar miljön och naturen och verkligen hatar den här växthusförstörningen så tycker jag att det är det varumärke som jag är mest lik.


Jag tycker inte direkt så här på rak arm att det är fel eller icke bra att jämföra sig själv som ett varumärke. Tvärtemot är det ju bara bra att man kan jämföra sig med något som har en viktig betydelse i ens vardag. Att man kan se sig själv som ett varumärke som du handlar av.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Personlgt och engagerat skrivet. Roligt att läsa för att du lyckas säga något om dig själv och vad du tycker är viktigt genom ditt val och beskrivning av varumärke.

2009-01-08 @ 13:57:02
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0